Rozszerzona rzeczywistość (AR) zmienia oblicze branży meblowej?

Jak wygląda urządzanie salonu? Mierzymy przestrzeń co do centymetra, spędzamy godziny w wielkich showroomach, sprawdzamy wzorniki, dobieramy kolory, a na końcu… zwracamy kanapę, bo okazało się, że jest za duża. Jak technologia rozszerzonej rzeczywistości może odmienić ten proces? Czy meblowanie mieszkanie stanie się szybkie, przyjemne i bezbolesne?

Jak działa rozszerzona rzeczywistość?

Cały proces od strony użytkownika jest banalny – pobiera aplikację, kieruje obiektyw telefonu/tabletu podłogę i wybiera element, który chce umieścić w przestrzeni. Na ekranie urządzenia widzi swoje mieszkanie, na które naniesiony jest model 3D produktu w rzeczywistej skali. Może go obracać, przenosić, zmieniać kolory i wzory, obejrzeć dokładnie z każdej strony.

W jaki sposób jest to możliwe? Nowe rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości są oparte o silniki ARKit (iOS) lub ARCore (Android), pozwalające na dokładne pozycjonowanie modeli 3D w przestrzeni – nie potrzebujemy nic więcej oprócz kamery telefonu lub tabletu. W starszych wersjach systemu, konieczne było użycie tzw. markera (znajdującego się np. na ulotce czy gazetce reklamowej), na który naniesiony jest model 3D.

Jakie korzyści rozszerzona rzeczywistość (AR) przyniesie producentom mebli?

Nowoczesne technologie rewolucjonizują sposób, w jaki żyjemy, jak korzystamy z przedmiotów codziennego użytku, zamawiamy taksówki czy jedzenie. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w branży meblowej oznacza niezliczone, nowe możliwości, poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych.

Zwiększenie sprzedaży online

Dzięki aplikacji AR, możesz dotrzeć na rynki dotychczas niezdobyte – pozyskujesz klientów, którzy nie wybierają Twojego salonu ze względu na odległość. Dzięki temu, że zobaczą i poczują produkt w swoim własnym mieszkaniu, chętniej będą zamawiać przez internet.

Michael Valdsgaard, kierownik działu Digital Transformation Ikei, prognozuje wzrost wartości sprzedaży online z 1.6 miliarda (2016) do 5 miliardów euro (2020) – wszystko dzięki aplikacji Ikea Place, która wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość.

Większy komfort kupowania

Dobieranie mebli, o ile bardzo przyjemne, jest również czasochłonne. Klient musi podjąć wiele decyzji, które zaważą na jego przyszłym samopoczuciu – czy ta kanapa będzie pasowała do salonu? Czy ten wzór jest odpowiedni na dywan? Czy kolor z wzornika będzie dobrze wyglądał w rzeczywistości? Dzięki możliwości zobaczenia i dobrania wszystkich mebli z komfortu własnego mieszkania, wybór stanie się znacznie łatwiejszy i, przede wszystkim, szybszy.

Nowy kanał sprzedaży

W każdej działalności należy dywersyfikować źródła, z których pozyskujemy klientów. Na rynku (jeszcze!) nie ma wielu aplikacji z branży meblowej – im szybciej zareagujesz na potrzeby, tym więcej pozyskasz zainteresowanych. Użycie AR w sprzedaży jest nadal czymś świeżym i fascynującym. Wprowadzenie technologi AR w swoich kanałach e-commerce, to świetna okazja do tego, by zostać znaczącym graczem na rynku i wyprzedzić konkurencję.

Personalizacja reklam

Dane, pozyskane w aplikacji, pozwalają dotrzeć później do klientów za pomocą remarketingu, dającego większe możliwości niż w tradycyjnych sklepach online. Dzięki obszernym statystykom będziesz mógł poznać preferencje zakupowe swoich klientów – jakie meble dobierają do siebie, które wybory są najtrudniejsze, jakie kolory wzbudzają największe zainteresowanie. To pozwoli na skonstruowanie idealnie dobranych reklam i kampanii mailingowych.

Ile kosztuje aplikacja AR?

Wielu producentów i sprzedawców waha się przed decyzją o stworzeniu swojej własnej aplikacji z prostego powodu – obawiają się, że koszty mogą ich przerosnąć. Nic bardziej mylnego! W Delivr wychodzimy Wam naprzeciw – tworzymy aplikacje, których ceny zaczynają się już od 8 tysięcy złotych. Koszt wręcz marginalny, biorąc pod uwagę wszystko to, co można zyskać dzięki otwarciu się na nowy, nieprzepełniony jeszcze rynek sprzedaży.

 

Chcesz dowiedzieć się jak technologia rozszerzonej rzeczywistości zmienia świat e-commerce?

Skontaktuj się z nami!

Kontakt@delivr.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *