AR w Messengerze – rewolucja w komunikacji marketingowej?

Na tegorocznej konferencji F8 Facebooka zostały nam przedstawione nowości, które będą wprowadzane do aplikacji giganta na przestrzeni najbliższych miesięcy. Od „czystej historii” (czyli możliwości wglądu w zbierane przez strony dane i ich usunięcia), przez Facebook Dating i wideo czat na Instagramie, aż do rozszerzonej rzeczywistości w komunikacji przez Messenger.

Rozszerzona rzeczywistość a Facebook

Już od długiego czasu, do rozmów z fanami wykorzystujemy boty. Dzięki nim, rozmowa może stać się bardziej płynna, możemy automatycznie odpowiedzieć na najczęstsze pytania lub zachęcić do udziału w wydarzeniu. AR daje nam kolejne możliwości – specjalne filtry do zdjęć czy prezentacja produktu w otoczeniu użytkownika. Wystarczy wysłać link w rozmowie.

Jak wykorzystać AR w Messengerze?

Pierwsze zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w komunikatorze Facebooka zaprezentowały nam cztery ogólnoświatowe marki – Nike, Sephora, ASUS i Kia. Sephora udostępniła fanom filtry, poprzez które mogą przetestować proponowane makijaże, ASUS pozwolił na unboxing jednego ze swoich telefonów, a Kia na konfigurację modelu samochodu.

Jednak dopiero to, co zrobiło Nike, pokazuje prawdziwe, rewolucyjne możliwości nowych rozwiązań AR. Klienci wzięli udział w czymś, co można nazwać poszukiwaniem skarbów. Najpierw musieli znaleźć hasło, które składało się z czterech emoji – mogli je odszukać poprzez posty influencerów związanych z marką. Dopiero po wpisaniu go w rozmowie na Messengerze, uzyskiwali dostęp do prezentacji nowych butów, osadzonej właśnie w rozszerzonej rzeczywistości. Później bot wysyłał link do sklepu, gdzie mogli je kupić.

Efekt? Produkt całkowicie wyprzedany w godzinę.

AR w służbie markom

Facebook coraz wyraźniej stawia na interakcję fanpage’a z fanami. Samo wrzucanie postów o nowych ofertach już nie jest wystarczające! Pozwól klientom wejść w interakcję z twoją marką i zatrzymaj ich przy sobie na dłużej – wprowadzenie najnowszych rozwiązań AR może to ułatwić. Jakich konkretnych korzyści możesz oczekiwać?

Podniesienie sprzedaży online

Przede wszystkim, to kolejny sposób na rozwinięcie e-commerce. Zdjęcia już nie wystarczają, klienci chcą produkt obejrzeć z każdej strony, mieć możliwość sprawdzić, czy na pewno do nich pasuje. Dzięki AR mogą to zrobić, niezależnie od tego, czy to są buty, meble, czy samochód.

To zapewni lepsze doświadczenie zakupowe klientom, co może bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż. Mogą też zadać dodatkowe pytania, dotyczące specyfikacji i podzielić się filmem lub zdjęciem produktu z przyjaciółmi. Tego rodzaju interakcje są dla marketerów na wagę złota.

Nowe możliwości marketingowe

Stworzenie dedykowanego filtra do zdjęć pozwoli fanom na identyfikację z Twoją firmą i wprowadzi efekt „WOW”. Powiedz, ile znasz brandów, które wykorzystały w ten sposób rozszerzoną rzeczywistość? Ty w swojej branży możesz być pierwszy, co ustawi Cię na pozycji lidera wśród klientów.

Sposobów na wykorzystanie AR do celów marketingowych jest wręcz nieskończenie wiele. Może „poszukiwanie skarbów” na podobieństwo Nike? Stworzenie konkursu na najlepsze zdjęcie z Twoim filtrem? Kampania reklamowa w Messengerze? Wprowadzenie elementu grywalizacji czy zwyczajnej zabawy z marką, podnosi jej wartość i buduje określony wizerunek w oczach klientów.

Rozszerzona rzeczywistość w Twojej firmie?

Jeśli przedstawione korzyści przekonały Cię do przetestowania możliwości, jakie przyniesie Ci wprowadzenie AR do komunikacji z fanami, zapraszamy do współpracy. Pomimo wprowadzenia tej funkcjonalności zaledwie parę miesięcy temu, już udało nam się stworzyć dla klienta dedykowany filtr. Możesz go wypróbować [tutaj].

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *